最新熱門關鍵字:  管理  創意      
單期簡介
買需求,賣滿足
顧客、行銷和業務三方對話的銷售方法
在多數組織裡,行銷與業務員之間總是存在某種本質上的隔閡。這對組織是不幸的結果,因為行銷人員(負責擬定傳播給顧客的訊息)與業務員(實際與顧客建立關係)如果能合作而不對立,其實可以成就更大的績效。
2004-03-25 /  7006  3
收藏本期

第1章

什麼是「以顧客為中心銷售法」?

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

傳統銷售的溝通訊息是以產品效益與功能為重點,發展出一套銷售辭令。以顧客為中心銷售法則不同,你可以透過這種方法,幫助顧客想像他們可以如何使用你的產品或服務,完成下列事項:


感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

Chapter 1

What is Customer-Centric Selling?

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

Conventional selling involves the delivery of a prepared sales pitch focused around product features and benefits. Customer-Centric Selling(CCS)is different. With CCS, you help your buyer visualize how they will use your offering to:


感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

1.達成目標

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

1. Achieve one of their goals.

感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

關鍵思惟


「我們相信,賣方與買方展開新關係的目的,應該是為了幫助買方達成目標、解決問題或滿足需求,如果銷售人員認為顧客不能藉由使用其產品或服務,完成上述目標之一,他該隨時要有放棄的準備。這或許只與傳統銷售作法有些微的差距,然而基本上這兩種作法完全不同。」 ──麥可.波斯華斯與約翰.霍蘭 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
「大多數人可能都認為銷售是一門藝術,以顧客為中心的業務原也某種程度支持這樣的看法,他們與生俱來就有能力能輕易達成銷售目的。然而這種假設有兩個問題:第一,那麼以顧客為中心的業務員將可能不敷所需;第二,這種信念會提供其他業務不求進取的藉口。如果銷售是一門藝術,而我不是藝術家,那麼就沒我的事了,不是嗎?我們不這樣認為。如果我們能解析以顧客為中心業務員的「藝術」行為呢?如果我們可以把這些行為納入銷售流程與訊息傳遞流程中呢?事實上,所有的業務員,特別是傳統業務員,是可以更以顧客為中心一些,創造更高、更可預測的績效。」 ──麥可.波斯華斯與約翰.霍蘭 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。

Key Thoughts


"We believe that a seller's objective, going into a new relation-ship with a buyer, should be to help the buyer achieve a goal, solve a problem, or satisfy a need──and then be prepared to leave if the seller doesn't believe the prospect can be empowered to accomplish one of those goals. This may sound like only a small shift away from a traditional sales approach, but in fact, it's fundamentally different." — Michael Bosworth and John Holland 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。
"There are lots of people out there──most likely a majority──who believe that selling is really an art. This belief is sus-tained, in part, by the existence of customer-centric salespeople with innate skills who make selling look easy. But there are two problems with this assumption. The first is that there aren't enough customer-centric salespeople to go around. The other problem is that it presents a self-fulfilling excuse for not getting better. If selling is an art, and I'm not an artist, then I'm off the hook, right? We don't agree. What if we could codify the'artful'behaviors of the customer-centric sellers? What if we could build those behaviors into our sales processes and messaging? The truth is that all salespeople, and in particular tradi-tional salespeople, can become more customer-centric and can produce at higher, more predictable levels." — Michael Bosworth and John Holland 感謝您對大師輕鬆讀的愛護,並且全力支持您合理地使用我們為您精心編製的內容。希望未來可以提供您更方便更友善的服務。




歡迎訂購《大師輕鬆讀》網路版,瀏覽本期完整內容。
若您已註冊官網會員,請登入瀏覽。